יום השואה: עם ישראל מתייחד עם זכרם של 6 מיליון הנרצחים

אתר קול חי No Comments on יום השואה: עם ישראל מתייחד עם זכרם של 6 מיליון הנרצחים

עם ישראל מתייחד היום עם זכרם של ששת מילוני היהודים, שנרצחו ונשרפו על ידי הגרמנים הנאצים ימ"ש במהלך מלחמת העולם השנייה. בשעה עשר בבוקר תישמע צפירה

טרבלינקה צילום: דוד קליגר
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היום (שלישי) יום הזיכרון לקדושי השואה. עם ישראל מתייחד עם זכרם של ששת מילוני היהודים, שנרצחו ונשרפו על ידי הגרמנים הנאצים ימ"ש במהלך מלחמת העולם השנייה, לפני 78 שנים. בשעה עשר בבוקר תישמע צפירה בכל רחבי הארץ ומיד לאחר מכן ישתתף הנשיא הרצוג בטקס ביד ושם.

בקהילות רבות בישראל ובעולם, מציינים את יום הזיכרון לקדושי השואה בסדרי לימוד מיוחדים, בדגש על עולם התורה שנכחד בָקהילות היהודיות בגרמניה ופולין ומפעליו הרבים ששרדו עד היום, בהם לימוד הדף היומי.

בטקס שפתח את אירועי יום הזיכרון אמש במוזיאון יד ושם, במעמד הרבנים הראשיים לישראל, התייחס נשיא המדינה יצחק הרצוג לקרע בעם ואמר: "השנה התחושות מעיבות, ומעידות על כובד המחלוקת שרובצת עלינו. גם כשאנו בעיצומן של מחלוקות עזות, עלינו להיזהר מכל דימוי ומכל השוואה, לא לשואה, ולא לנאצים.

"אחים ואחיות אנחנו, שיודעים להתווכח ולחלוק, אבל לעולם לא שונאים ולא אויבים. אנחנו עם אחד ונישאר עם אחד, שאותו לא רק ההיסטוריה הכואבת מלכדת, אלא גם הגורל, העתיד המשותף והתקווה".

ראש הממשלה נתניהו התייחס בטקס לאיום מאיראן ואמר כי "הקריאות להשמדתנו לא פסקו וכיום הן באות ממשטר האימים בטהראן. עלינו לבלום את כוחות הרשע מוקדם ככל האפשר ומדינת היהודים חייבת להבטיח שיהיה בידה הכוח להגן על עצמה בכוחות עצמה, מול כל איום. אויבינו ימצאו אותנו עומדים יחד, כתף-אל-כתף והם יגלו שוב את הכוחות העצומים שטמונים בעמנו.

בהמשך התייחס נתניהו לפילוג כיום בעם ואמר "מבקשי נפשנו, הצוררים החדשים, אולי חושבים שאין לנו את הנחישות
והלכידות הפנימית לעמוד מולם, אבל הם טועים בגדול. אנחנו נגן על עצמנו ונהדוף יחד כל איום על קיומנו".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן פרסם הודעה לציון יום השואה, שם כתב: "אנחנו אבלים על ששת מיליון היהודים ומיליוני הקורבנות הנוספים שאיבדו את חייהם במהלך אחד מהפרקים האפלים ביותר בהיסטוריה. אנחנו לא יכולים לכפר על העבר, אך אנחנו יכולים להקדיש את עצמנו לבניית עתיד, שבו אנחנו מקיימים את העקרונות של הצדק".

חרף שיחות ההידברות סביב הרפורמה המשפטית, נמשכת פגיעת השמאל גם ביום הזיכרון לקדושי השואה. כמה אנשי שמאל, התפרצו אמש לנאום של חבר הכנסת בועז ביסמוט מהליכוד, בטקס זיכרון שהתקיים בבית כנסת בתל אביב והחלו לקרוא לעברו קריאות גנאי. ביסמוט נאלץ לעזוב את המקום בליווי אבטחה מחשש לאלימות.

ח"כ בני גנץ גינה את מה שארע ואמר: "התמונות מהמקום, פוצעות את הלב. אני מגנה זאת, ומבקש להפגין איפוק בימים אלו".



0 תגובות